onsdag den 28. august 2013

VM mellem

Det blev en meget utilfredsstillende mellemdistance jeg fik kørt i dag og jeg må i dag komme til kort og sige det lige ud at min form simpelt hen ikke er tilstrækkelig endnu, dagens konkurrence var utrolig hård, ikke de store højdemeter, men det var en masse små seje og stejle bakker, som man kender det fra langrend, og så var det en meget teknisk og udfordrende bane som banelæggeren havde fremskaffet, en på alle måder fed kombination, som jeg desværre ikke magtede, men trods resultatet var det bare super fedt.

Jeg føler selv jeg starter godt ud og får dannet mig et fint overblik over banen og planlagt de første par stræk, som også går ganske fint, hvorvidt jeg så træffer de rette valg er en anden sag, men jeg gennemfører det jeg planlægger, på vej til post 4 misser jeg do en sti, og kommer godt ned ad en bakke, før jeg erkender at den er helt gal, og må tilbage, på dette tidspunk har jeg allerede registret den lille finde v. post 8, hvor strækket 4-5 passere igennem, mere herom senere.


Efter post 4 var det ganske simpelt syd på ad lysløjpen og så finde det lille spor ud til asfalten, jeg kører dog, som største delen af de øvrige danskere, lige forbi dette lille spor og bliver først helt sikke på at der er noget galt de jeg er på vej op ad en bakke, så omkring og ud til asfalten. Derefter går hovedet åbenbart i stykker for jeg kører lige præcis ind til post 8 (hvilket jeg jo ikke skulle), og kan ikke forstå at jeg har hentet rytter nr. 5, og i øvrigt undre mig over den retning han kommer fra, og det bliver ikke bedre, da jeg efterfølgende bommer vejvalget til post 5 yderligere, og så er det hele ligesom tabt – ØV!!!


Jeg kan dog ikke ændre det der er sket, så start forfra og så bare knokle på, men et dumt vejvalg til post 10, hvor det helt sikkert var bedst at kører nord om til posten koster yderligere tid.

Tilbage i det svære område efter 2. passage af asfaltvejen, bliver det igen en fysisk udfordring, blandet med et rigt og udfordrende stisystem, her laver jeg både en masse gode og dårlige vejvalg, men ikke nogen deciderede bom, i det jeg gennemfører det jeg planlægger, og denne tendens fortsætter heldigvis hele vejen til mål, jeg må dog blot erkende, at jeg ikke kører hurtigt nok, og de store fejl i starten af banen, bare har været for dyre – i det jeg uden dem, snildt kunne have været under 60 min.

Jeg slutter dagen på en sørgelig 80. plads ud af de 93 startende - ikke ligefrem prangende.


Som jeg nok har skrevet før så er der ikke andet at gøre end at komme hjem og træne igennem – det er vejen frem.

I morgen er der hviledag, og på fredag står den så på stafet med Rasmus Søgaard på 1. tur, Rasmus Lau Petersen på 2. tur, og jeg selv slutter dagen af på 3. tur.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar