søndag den 4. august 2013

Klar til DM


Efter en veloverstået god ferie med masser af O-løb (men desværre ingen MTB) er tiden og kroppen klar til at knokle på med træningen op til VM om blot 21 dage.

Inden da har vi dog lige de nationale mesterskaber i næste weekend, med Lang lørdag og stafet søndag, og for første gang skal jeg deltage på stafethold for OK Pan med den hurtige junior Silas Thomsen og en gammel stjerne Henrik Hinge.

Som sagt har jeg ikke siddet på en cykel siden afslutningen på Tjekkisk 5 dages, dels grundet sygdom, men også grundet 2 ugers ferie i Slovenien, det betyder dog ikke at jeg ikke har trænet for med 10 konkurrencer i de slovenske bjergskove, og med temperature på mellem 35 og 45, er kroppen virkelig blev prøvet af, det betyder heldigvis også at den danske sommervarme ikke er så gerende.

I går tog jeg til Karup for at støtte op om deres udemærkede træningsløb i Stendal/ulvedal, det var et rigtig fint løb, både teknisk og fysisk, men jeg følte mig godt kørende, så de sidste par uger har ikke betydet den store tilbagegang.

I dag (søndag) stod den så på langkøring, og jeg kunne hurtigt se at jeg virkelig har rykket mig siden foråret, for da jeg tidlige skulle kæmpe for at nå 40 km på 2 timer og derefter var temmelig baldret, havde jeg i dag ingen problemer med at nå 50, på under samme tid og det tilmed med 1 punktering og et bagdæk der tabte luft, og så kunne jeg sagtens have fortsat, så det tegner godt at udviklingen stadig er positiv, der er dog stadig udviklingspotentiale, idet jeg kun har trænet konstruktivt siden nytår.  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar