lørdag den 24. august 2013

DM


Det er nu snart 2 uger siden vi kørte DM, hvilket var en rigtig fed weekend.
Fredagens sprint på Aalborg kaserner gik rigtig fint, jeg var selv hoved arrangør af denne afdeling og havde lagt mange timer både praktisk og teoretisk bag løbet, så det var en go følelse efterfølgende at få mange roser for både baner og arrangement.

Lørdagens Langdistance var af den helt rigtige kaliber, den var lang, hård og masser af vejvalgsstræk. Løbet gik godt lige fra starten lagde hårdt ud og følte jeg var godt kørende og på god forkant med orienteringen, lige før kortskiftet blev jeg hentet af Bergman, men på trods af anderledes vejvalg holdt jeg mig tæt bag ham i lang tid og det var en stor overraskelse at vi hentede Søgaard (han havde haft stor defekt), teknisk gik hele løbet rigtig fint, desværre gik kroppen lidt ned på de sidste par km og det kostede en del tid, men jeg var egentlig ganske tilfreds med min præstation.

Stafetten om søndagen var den store satsning Silas og jeg havde endelig fået allieret os med en 3. mand, dette i form af Henrik Hinge, en gl. stjerne. Desværre miste Hinge en masse tid på slutningen af hans første tur og jeg kom i skoven over 20 min efter teten, så det var en meget vanskelig situation.
Jeg gav den fuldt gas hele vejen og var efterfølgende ret overrasket over at kroppen føltes så fin efter lørdagens strabadser, men ud over et par små fejl gik det super fint, og jeg holdt en høj fart hele vejen, og kom i mål i en god tid kun få min efter hurtigste tid.

Silas kørte ligeledes en solid 3. tur og kunne blot få poster før mål sikre os bronzen på dette første officielle MTBO DM i stafet - fedt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar