fredag den 30. august 2013

Sølv til DK

Dog ikke til mit hold, men det var en god indsats fra damernes 1. hold der sikrede dem en sikker og velfortjent sølvmedalje i dagens stafet, hvor de lå med fremme i spidsen fra første sek.

For mit eget hold, gik det ganske fint, 2 x Rasmus kører 2 fine ture og jeg bliver tilmed sendt ud før vores 1. hold, med et forspring på 4 min, dette var dog ikke nok til at holde en rutineret Bjarke Refslund bag mig.

Jeg starter fint ud og kører ganske fornuftigt den 1. halvdel, med kun meget få små fejl, og en lille tur ind i et forbudt område mellem post 6 og 7, jeg finder dog hurtigt ud af fejlen, og kører retur samme vej. Det er først da vi skal op på skibakken 2. gang at jeg bliver meget i tvivl, da jeg kommer til post 96, som ikke er mit post, så der ryger der 1½, og da jeg efterfølgende bliver meget i tvivl om hvor det forbudte område på skibakken går taber jeg endnu mere tid.

Kort efter kan jeg ud af øjenkrogen se Bjarke passere, jeg har dog ryggen af ham i lang tid, samtidig med at jeg ligger og batteler med en schweizer, og er kun ganske kort efter ham ved publikumsposten, men den 2. post efter publikumspassagen koster mig en hel del tid, da jeg ændre min plan og bevidst kører en anden vej, jeg glemmer dog imidlertid at dreje, og kommer derved på en længere omvej ned på en forbudt asfaltvej, og må hele vejen tilbage, for derefter gennemførere min oprindelige plan, ØV, 2-3 min tabt på tåbelighed, resten går uden problemer, og holdet ænder som nr. 16, lige midt i feltet, små 4 min efter vores første hold.

Det var en vildt fed bane som arrangøren i dag havde fåret bikset sammen, virkelig teknisk, og med gode muligheder for at kører stærkt, i det underlaget var super fast de fleste steder, desværre er dette også afslutningen på mit VM og jeg kan se frem til en hviledag i morgen som supporter for de øvrige ryttere, som skal ud på den lange distance.


Herefter er der banket og fest, og så går turen hjemover søndag formiddag. Forud venter sidste afdeling i Trimtex-cuppen, i næste uge, samt en WC-afdeling i midten af oktober, og så skal der ellers noget struktur på træningen over vinteren så jeg kan får gjort noget ved formen, frem mod sæsonstarten i marts 2014.

Der kan se meget mere på arrangørernes hjemmeside, med bl.a. resultater, stræktider og GPS-track:
http://www.orienteerumine.ee/mtbo2013/ 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar