tirsdag den 25. juni 2013

12 timer og 6 uger overstået

Weekendens 12 timer i Rold skov, var endnu en kanon oplevelse til samlingen af MTB-løb, jeg fik i den forgangne uge et godt tilbud om en afbudsplads på et klubbens hold, og det siger man jo ikke nej til, så lørdag morgen var kæden smurt, og energidepoterne klargjort til hvad der i første omgang var blevet lovet som en rigtig våd omgang, vejrfolket havde dog heldig vis endnu engang ikke ret i nogen af deres påstande, og vi slap med nogle ganske få ubetydelige byger.
Vi var 77 hold tilmeldt i 4-hold mix klassen, og med en sikker rytter på første tur var der lagt godt ud med en plads i top 15, jeg gik i skoven som nr. 2 på holdet og min første tur blev en prøve i tålmodighed, i det største delen af ruten foregik på singletrack spor, med meget få overhalingsmuligheder, så når der var plads var det alle mod alles kamp om at overhale så mange som muligt, men jeg nåede dog mit mål om at komme under 30 min, men med den overbevisning, at der på en god tur godt kunne skæres 1½-2 min af tiden. Følte mig godt kørende og havde ingen problemer med hverken de tekniske passager eller opkørslerne – så det var udelukkende et spørgsmål om at presse kroppen max for at køre en god tid.
De næste 3 omgange gik også fint, med en PR på 2. omgang på lige under 28 min, v i havde valgt kun at kører en omgang hver ad gangen, så vi fik i nærheden af 1½ times pause mellem vores runder.

Min 5. runde gik galt fra starten, jeg kom op til et par langsomme damer kort tid efter vi var kommet ud på et singletrack spor, og på den førstkommende nedkørsel, bremsede de meget ned flere gange og kørte generelt bare meget forsigtigt og langsomt, hvilket også er ganske fint, men jeg ville bare gerne frem, så da jeg forsøgte at overhale, var der lige en rod, og så stod cyklen ellers på hovedet, og jeg måtte en tur i skovbunden, herved sikrede jeg mig en let forstuvet hån, men det kan man godt køre videre med, så op igen og videre, da jeg nåede mål ville skæbnen så at min makker havde regnet forkert, og derfor ikke var klar, så ned til teltet hvor en rolig herre pludselig fik meget travlt med at komme i cykel klar standJ.
Sekunderne var vigtige for i teltet var vi 2 hold som lå meget tæt, og kæmpede om en sekundær plads som nr. 16, sammen med 2 andre hold med lokale kendinge, så der var lagt op til det helt store opgør hen mod de sidste timer af løbet. Vi viste os imidlertid at være de hurtigste og mindst uheldige, og kunne meget tilfredse med en god fælles indsats sikre os 16. pladsen.
Mandag var en længe ventet dag, det er nu 6 uger siden jeg styrtede i til MTBO i Grenå og sikrede mig en dropfinger med den dertilhørende plastskinne. Det var et positivt syn at fingeren var pænt stækt, men mindre pløftende at den ikke kunne bukkes, dette var dog ventet, så nu går ”genoptræningen” i gang og fingeren skulle gerne være fuldt mobil igen om små 4 uger. Men det er fedt at 6 ugers irritationsmoment er slut.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar