tirsdag den 1. oktober 2013

Igang igen

Siden MTBO løbene i Rold skov i starten af september har træningen båret præg af usammenhængende enkelte træninger grundet øvelser i arbejdsregi, med først 1 uge i Finderup lige vest for Viborg og siden hen en uge i Borris syd for Herning. Men med disse øvelser i baggrunden kan jeg nu begynde at planlægge vinterens træning, hvorvidt det bliver i skoven eller hjemme i stuen afhænger fuld ud af de vejrlige forhold, men ind til vider trækker skoven den lange snor.

For et par uger siden var vi en tur på Møn for at deltage i DM i orienteringsløb, for mit vedkommende kun lørdagens stafet, hvor vi ganske overraskende sluttede som nr. 4. Om søndagen hvor der blev løbet lang, tog jeg ud og cyklede i stedet for, del genoplevede jeg en gammel MTBO bane fra nogle år siden, men Møns klint har også et ganske udmærket MTB-spor.

I går (søndag d. 29. sep.) var der MTB løb i Uhrehøj. Løbet bød på en ca. 12 km rute, som er ganske teknisk med mange stejle op og nedkørsler kun afbrudt få gange af nogle kortere passager på grusvej, dertil kommer flere passager med vaskebræt, hvor kræfterne virkelig bliver trukket ud af kroppen. Det er et fedt spor der både fysisk og teknisk udfordre selv erfarne ryttere. Ruten skulle køres mellem 1 og 3 gange alt efter personligt ønske.

Leg startede ud et stykke nede i feltet men gav fra start af god gas og kom til at ligge i et felt med en del ligeværdige ryttere ganske langt fremme i feltet, og det var bare at presse på og ca. halvvejs begyndte nogle af dem at falde fra, men jeg følte mig godt kørende og havde ingen problemer med hverken op eller nedkørslerne, så det var bare med at hænge på resten af gruppen. Valgte dog at stoppe efter 2 runder da benene var ret mørbankede og jeg følte jeg havde fået det ud af det som jeg var kommet efter. Overraskende nok kunne jeg på resultaterne se at jeg efter begge runder lå nr. 9 og formentlig kunne have kørt mig i en top 6-7 stykker, og jeg er da efterfølgende også træt af ikke at have kørt den 3. omgang, men på tidspunktet var der bare ikke energi til det. At jeg på begge runder kun er ca. 5 min efter Kasper Svendsen som blev nr. 5 til DM XCO er jeg også ganske tilfreds med.


Nu er næste vigtige skridt WC i Portugal, i uge 41, kortene ligger på spisebordet og både krop og sjæl glæder sig helt vildt.


Derudover er der i fremtiden udsigt til yderligere 2 MTB løb først et maraton løb med udgangspunkt fra Fårup sommerland, i området omkring Blokhus og Tornby, og senere et singletrack løb i en af Aalborgs små nærskove kaldet Kongshøj, en rigtig fin 7 km rute med masser af tekniske op og nedkørsler.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar