lørdag den 20. april 2013

MTBO sæsonen præmieren

Det har længe været tid til at skrive et indlæg, men tiden har været presset med arbejde, træning og nyligt påbegyndt nytegning af Rold Nørreskov med COWI-kurver, men har nu en stille stund efter et godt afsluttet DM sprint (O-løb) på Fanø.


DM Sprint - Nordby, Fanø

Ugerne efter sidste afdeling af vintercup bød på ny sne, og en efter min mening meget demotiverende træningstid. Min Bike-trainer blev atter fundet frem, men motivationen til indendørs træning  var en ganske anden i forhold til den i januar, ikke mindst fordi man nu havde være i skoven og fået lidt smag for den friske luft og grus/jord under dækkene.

Træningen blev dog gennemført og udbyttet føltes godt, cykeltræning fik dog en lille pause da der skulle løbes påskeløb i det midtjyske, trods planen om at cykle til og fra stævnepladsen (mellem 10 og 20 km) blev det kun til cykling på 1. etape, hvorefter jeg døjede med stive lægmuskler i resten af påsken samt en øget mængde snefald.

Påsken startede ellers ganske fint med en sejr på 1. etape, men det holdt ikke påsken ud for på 2.etape kunne jeg se mit forspring svinde ind, for helt at falde fra hinanden på 3. etape. – så jeg endte på en 6. plads – ikke særligt opløftende.

Efter påske var der dog fortsat meget sne og efter lørdagens lange DM-nat løb (13,5km) var energien ikke til at kører til Tornby om søndagen og da dagen samtidig startede med et gedigent snefald blev turen droppet og anvendt til restitution.
DM Nat

Så nærmede dagen man har ventet på hele vinteren, MTBO sæson-start på sjælland i uge 15. Desværre blev det en solotur, da min mor havde valgt at lægge sig syg (meget mod hendes vilje). Weekenden blev lagt ud med en sprint i det velkendte Lautrupparken, dog var cyklen i dagens anledning skiftet ud med løbeskoene, men det var som altid en sjov affære. Det vigtige var dog lørdag og søndag hvor vi skulle kører i henholdsvis Burresø og Lystrup, og fælles for begge skove var en meget tung leret/mudret bund, som virkelig krævede nogle krafter, og ikke noget jeg var vildt god til dertil kom at man om lørdagen skulle kører udenom, hvorimod man skulle anvende modsatte teknik om søndagen, hvilket jeg valgte at gøre fuldstændigt modsat. Men det var en super fed weekend- selv om resultaterne ikke var i top – var det godt at komme i gang.

Sprint - Lautrupparken.

MTBO mellemdistance - Burresø

 
MTBO mellemdistance - Lystrup

Når nu DM weekenden på Fanø er vel overstået i morgen er næste vigtige punkt DMI MTB på tirsdag og en forhåbentlig sjov MTBO-camp fra ons-søn.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar