tirsdag den 19. marts 2013

Sne :(

De sidste 14 dage har været en blandet fornøjelse, på både godt og ondt.
Træningen kørte i ugen op til Nordjysk 2 dages rigtig godt, og benene var friske. Det blandet med at sneen nu endelig er helt væk så der virkelig kan gives gas i terrænet, gør kun oplevserne bedre, desuden føler jeg at kunne mærke at der i de sidste par måneder har været en positiv fremgang, men der er fortsat meget at udvikle, hvilket også betyder at der fremover skal køres en del længere ture for at forbedreudholdenheden, så jeg ikke går kold igen ligesom til løbet i Frederikshavn.
Weekenden bød på to forskellige konkurrencer: om lørdagen deltog jeg i langdistancen i Nordjysk 2 dages sæsonstart i orienteringsløb i et af Danmarks fedeste terræner, Vester Thorup. Om søndagen stod den på MTB i Silkeborg nordskov, i sidste afdeling af Cykelbørsen Vintercup.
Vester Thorup er et af min absolut favorit terræner, det blev sidste år brugt til militært VM hvortil der blev tegnet et helt nyt kort som bare spiller max. Det var en fornøjelse igen at løbe i den nordjyske klitplantage. Den 13,5 km lange rute satte både fysikken og teknikken på en stor prøve, ikke mindst fordi skoven i store områder er meget tæt og derfor hindre at man kan løbe hurtigt, men ofte skal ty til kravl, til gengæld skal man konstant have kortkontakt.
Jeg kom dog igennem uden de helt store problemer, men var godt træt hen mod slutningen, men er godt tilfreds med mit løb.


Søndag morgen kørte jeg så til Silkeborg for at køre noget MTB, på en fed 3,8 km rute som arrangørerne havde bikset sammen. Største delen gik på fine singletrackspor med nogle gode stigninger og sjove nedkørsler. Jeg var lidt nervøs for at et par af stigningerne kunne give lidt problemer på de sidste par omgange da de var ret hårde og stejle, men selv på den 5 og sidste omgang, var bakkerne ikke noget problem og jeg kunne glad og tilfreds køre i mål som nr. 20.
Det var dog ikke et helt problemfrit løb, i det min bagbremse allerede på opvarmningsrunden valgte at svigte, hvilket ikke gør det specielt sjovt at køre nedad på tekniske singletrack spor, men det gik, trods et par utilsigtede styrt.
Så blev tid til ferie og den næste uge skulle der dels tegnes kort MTBO over Rold Skov, samt trænes igennem.
Træningen blev dog en blandet fornøjelse i det kroppen bare var træt efter weekendens strabadser, og det endte med at torsdagen og fredagens træning blev aflyst. De to hviledage var dog givet godt ud og jeg kunne lørdag give den fuld gas til 6. afd. af MTBO vintercup i Arden.


Løbet gik rigtig godt til trods for en enkelt fejl midt på banen, primært forårsaget af et stiforløb der ikke længer eksisterede grundet skovfældning, – havde fortsat ikke nogen bagbremse, men det er fikset i skrivende stund. Benene var gode og jeg kunne køre fuldt ud hele vejen. Slutningen blev dog mere en spændende nok i det det begyndte at sne kraftigt, og blandet med en i forvejen stærk vind blev ganske ”sjovt” på nedkørslerne (”luk øjnene og håb på det bedste” teknikken).
Jeg kunne dog trods en lille tidsstraf på 3 min kører i mål som nr. 3, med alle poster, meget tilferdsstillende.
Men hvad sker der for den sne – det skulle være forår nu, ikke isvinter – og nu var skoven ellers lige så god at kører i.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar