fredag den 11. oktober 2013

World Cup mellem

Vi har nu været et par dage i det sydlige Portugal, i helt fantastiske omgivelser, vejret er mellem 30 og 28 grader i dagstimerne, hvilket egentlig er ganske rart hvilket nok hovedsageligt skyldes den lave luftfugtighed.
Vi bor i fantastiske omgivelser på toppen af et større bakkekompleks med en fantastisk udsigt ud over hele det korktræsbesatte dal og Atlanterhavet godt 6km ude, eneste minus er de 2 km meget ringe grusvej ud til asfaltvejen, men det må man blot tage med.


Dagene op til i dag er blevet brugt til at nyde vejret, den gode mad samt ikke mindst køre nogle træninger i nærterrænet i onsdags og model event i går, et terræn der var ganske anvendeligt da det var direkte i forlængelse af det terræn vi i dag har kørt mellemdistance i.


Vores vært disker hver morgen op med det helt store morgenbord, hvor der kun mangler en omgang havregrød, men med friskpresset appelsinjuice, lune boller men alt der nu hører hertil af pålæg, samt en fantastisk krydret æggeomelet, kan man vist ikke klageJ.

Terrænerne hernede bager ikke præg af småstier og sinlgetrack spor, som vi kender det i Danmark, men primært af store brede spor i mere eller mindre god stand, hvilket primært varieres af mængden af furer som vandet i de våde tider har skåret i vejene, men PT er jorden stenhård, hvilket gør det godt farbart, kun vanskeliggjort af nogle meget skrappe stigninger.

Første dag på denne årets sidste World Cup afdeling er nu vel overstået, det blev et løb der bød på masser af bakke både op og ned, og hvor fysikken virkelig var vigtig, derimod var de tekniske udfordringer ikke så store som forventede, og baneforløbet var egentlig ganske overskueligt, dette betød dog ikke at jeg ikke lavede nogen fejl, men det var kun et par stykker af slagsen, hvilket dog også er for mange vis man vil helt med frem.

Jeg gav den god gas fra starten og har laver ikke rigtig nogen fejl, hvilket også betyder at jeg på vej til post 5 henter den foran startende finne med 2 min, og vi er så sammen hele vejen til mål. På vej til post 7 kommer den første fejl, primært forvoldt af et stiforløb der ikke helt var som på kortet, og som mange andre senere hen også har klaget sig over, men jeg vælger at følge finnen, i stedet for at gennemføre min egen plan og dette taber jeg en del tid på, for da vi endelig klipper post 7 ser jeg den portugiser, som vi havde overhalet kort efter post 5, klippe posten, ØV 2 min. tidstab.

Derfra er der dog ikke andet at gøre end at presse på og de næste par poster går også helt fri for fejl, kun afbrudt af en enkelt længere pause foran en sø, lige efter passage af asfaltvejen, her går stien igennem et vandløb over en længere afstand, hvilket medførte at man ca. 50m skulle køre i vand op til kranken, og kunne det nu være rigtigt? Derefter var der en meget lang sej bakke op til post 10, hvor de fleste mig selv inklusiv måtte af og trække. Først på vej til post 12 går det galt, finnen er fortsat bag mig, og vi stopper begge i et Y hvor stien deler sig i 3 og er begge enige om at vi skal ned ad den midterste, men nej, vi skulle have været til venstre, hvilket vi dog først registrere i bunden, ATTER ØV op igen, og der er bare langt op.


Der fra er det bare hjem og det uden de store svinkeærinder, men den tabte tid er bare for meget, men jeg er mere egentlig ganske tilfreds med mit løb idet jeg har mange gode velgennemførte passager, og benene føltes rigtig fine.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar