tirsdag den 20. maj 2014

World Cup i Danmark

Årets første World Cup i MTBO er netop afsluttet, med udgangspunkt i Helsingør. Det blev til 3 dage med spændende konkurrencer, gode udfordrende baner og et helt fantastisk vejr. Programmet var sprint på SCION DTU, lang i Teglstrup Hegn og mix stafet i Gurre/Krogenberg Hegn.
Målsætningen til World cup løbene i 2014 er tilfredsstillende: top 35, godt: top 25.

Fredagens sprint på SCION var en af de konkurrencer jeg havde set mest frem til, det er super sjovt at køre sprint, man skal være på hele tiden og det er som i fod-O meget intenst og krævende både fysisk og teknisk.
Det gik dog ikke helt som forventet da jeg allerede på de første 6 poster mister dyrebart tid på ikke at være aggressiv nok, så mine vejvalg var mindre hensigtsmæssige, herefter kommer jeg dog ind i en fornuftig rytme, og det går godt frem til post 22 hvor jeg bliver trukket lidt skævt af en konkurrent og kommer syd om bygningen ind i posten i stedet for nord om, ØV, havde ellers set faren, men sådan går det når man ikke er konsekvent. Her efter taber jeg tid både på 26, 27, 29 og 31, og det er bare for meget, og nok et tegn på at man mentalt var ved at være træt, resultatet rækker til en 47. plads i et felt på 68 startende – ikke helt hvad jeg havde håbet på – og jf. målsætningen ikke tilfredsstillende.


Lørdag er langdistance i Teglstrup Hegn med massestart. Der var ingen tvivl om at der på dagens løb skulle køres stærkt da der ikke var de vilde terrænmæssige udfordringer, og en stor del af løbet ville blive kørt på større grusveje.

Jeg lavede kun nogle ganske få fejl, i form af vejvalgsfejl, men der er tale om bevidste valg, som blot viste sig at værre forkert i forhold til hvad der var hurtigst, igen skete dette i sær på slutningen af banen, Jeg er dog fuldt ud tilfreds med min præstation og formåede at holde et godt tempo hele vejen rundt. Jeg slutter som nr. 34 på dagens konkurrence og er kun 12 min fra teten hvilket jeg er yderst tilfreds med, så alt i alt en god dag.


Søndagens mix stafet op ad bakke fra starten, Rasmus Lau kørte første tur, og er godt med fra post 1, mister dyrebar tid v. post 6 som er blevet fjernet og igen senere efter post 7, hvor han punktere, hvilket bare er bad luck, men vi er hermed allerede lagt bagud, Caroline Konring køre 2. tur, og kommer vist ganske fornuftigt igennem, men vi ligger helt tilbage som nr. 28 af 33 hold, da jeg kommer i skoven, så der er lang vej op. Blot 2,5 min fremme ligger Rasmus Sørensen, så jeg giver hvad jeg har for at hente ind på ham, men 2 mindre gode vejvalg på post 6 og 12 koster tid og da jeg også vælger at glemme post 10, ved 2. passage af asfaltvejen, og derfor må tilbage og hente den er der bare for meget tidstab. Resten af banen går godt og jeg henter 6 placeringer, men vi slutter som 3. danske hold som nr. 22.


Set i bakspejlet er jeg kun delvis tilfreds med mit resultat ved 1. afd. af årets WC, jeg kører en teknisk og veldisponeret langdistance og har gode perioder på både sprinten og stafetten, men dumme fejl, primært opstået ved ikke at have planlagt strækket ordentligt før gennemførsel koster dyrebar tid og placeringer og er noget jeg skal arbejde med, foruden det konstante arbejde med op opbygge styrke og fart.

Næste afdeling af WC er i dagende op til O-ringen i juli mdr. inden vi slutter den internationale sæson af i Polen til VM i august måned.

Næste weekend står den på 24 timer i Rold, det bliver så fedt.

1 kommentar:

  1. That i made it easier considered one of a lot of our brand-new educators put in place their educational setting and also the girl explained a decade subsequently who function regarding kindness ended up being it is important My partner and i ever before would for my child! I just come up with a impressive, non-threatening call in some manner in order to now let completely new instructors realize that My partner and i consideration together with choose to aid. https://imgur.com/a/Oc4dOSj https://imgur.com/a/5YADriP http://jhi2kubz68.dip.jp https://imgur.com/a/0pMBU4h https://imgur.com/a/eWWznh0 https://imgur.com/a/jpzpk1r https://imgur.com/a/TFz0LD1

    SvarSlet